2016. március 29., kedd

Who's who in the fashion industry? - Chiara Ferragni

Talán sokatoknak ismerősen cseng Chiara Ferragni neve, da ha nem, képekről biztos felismernétek. Én is így vagyok vele, azonban nemrég elgondolkoztam rajta, hogy ezen kívül mit tudok még róla. Hogyan lett sikeres? Miért indított blogot? Vagy egyáltalán, ki ő valójában? Szerintem még rajtam kívül is van néhány ember, aki nem ismeri ezeket a hölgyeket. Pl. én így vagyok Garance Doré-val is. Nagyon sokszor hallottam a nevét, de valójában azt sem tudom, miért ilyen nagy név a divatvilágban. Úgyhogy, emiatt gondoltam indítok egy új "rovatot", amelyben a divatvilág mai "hírességeit" mutatnám be.

Az első "áldozat" Chiara Ferragni olasz blogger. The Blonde Salad nevű blogját 2009-ben indította. Mostanra havonta hatmillió ember olvassa, Instagramon 5,7 millió ember követi mindennapjait. Blogjából befutó profitja meghaladja az évi tízmillió dollárt, a Harvard üzleti karán pedig tananyag a karriere, tehát méltán nevezhetjük a divat koronázatlan királynőjének.

1987-ben született Észak- Olaszországban, és ahogy fent is olvashattátok 2009-ben indította blogját. Kezdetben hasonlóan a többi divatbloghoz, naponta outfit fotókat tett fel oldalára. Eközben Bocconi Egyetemen jogot tanult. 2011-ben megkapta a Teen Vogue Blogger of the Moment elnevezésű díját, és ez indította el a világsiker felé. 2010-ben még állójegye volt Roberto Cavallihoz, ma a Chanel-bemutató egyik legelőkelőbb vendége. Az összes sikere közül azonban mégis arra a legbüszkébb, hogy húsz embert tud foglalkoztatni egy olyan vállalkozás által, ami száz százalékig a saját szenvedélyén - a divaton - alapul – ugyanis ma már ennyien dolgoznak neki, a szövegíróktól kezdve a marketingeseken át egészen a stylistokig. 



 Eközben persze sorra döntögeti a divatvilág határait: 2015-ben ő lett az első blogger, aki szerepelt a Vogue címlapján, valamint felkerült a Forbes 30 alatti sikeres emberek listájára. Jelenleg pedig a Harvardon is tananyag az az üzletpolitika, amivel 2014-től kezdve pénzzé tette blogját. Csapatával blogja hírnevét meglovagolva egy saját cipőkollekciót dobtak piacra (ami azóta már táskákkal és telefontokokkal bővült). Chiara jelenleg a Pantene arca, azonban együttműködött már a Dior, Louis Vuitton, Chanel, Tommy Hilfiger és Max Mara márkákkal is. 2014-ben Steve Madden cipőtervezővel egy 9 darabból álló kollekciót dobtak piacra.

Saját tervezésű telefontokjával

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése